Ispod se nalazi lista pitanja koja su nam najčešće postavljana, a za koja smo smatrali da su od suštinske važnosti za buduće ponosne vlasnike Llumar folija za staklo.
Ukoliko ova stranica ne sadrži odgovor na Vaše pitanje ili su Vam potrebne bliže informacije, možete nas kontaktirati ovde, a mi ćemo Vam odgovoriti u najkraćem roku.
Hvala na interesovanju.
Ukoliko ova stranica ne sadrži odgovor na Vaše pitanje ili su Vam potrebne bliže informacije, možete nas kontaktirati ovde, a mi ćemo Vam odgovoriti u najkraćem roku.
Hvala na interesovanju.
- Šta je to zaštitna folija za staklo?
- Da li smem da zatamnim stakla na vozilu?
- Koji stepen zatamnjenja je dozvoljen?
- Da li je dozvoljeno zatamnjivanje vetrobrana (šoferšajbne) svetlijom nijansom folije?
- Gde mogu da nađem član novog Zakona o saobraćaju koji reguliše zatamnjivanje stakala na vozilu?
- Gde mogu naći i uraditi detalje na autu karbon (carbon) look folijom?
- Da li može karbon (carbon) look folija da se lepi samo u unutrašnjosti vozila ili postoji karbon (carbon) look folija i za spoljašnjost automobila?
- Koje su prednosti zatamnjenih stakala?
- Da li može karbon (carbon) look folija da se lepi samo u unutrašnjosti vozila ili postoji karbon (carbon) look folija i za spoljašnjost automobila?
- Koliko traje ugradnja folije na vozilo?
- Kakva je procedura sa staklima posle ugradnje folije i kakvo je njeno održavanje?
- Eventualna reklamacija?
- Može li zaštitna folija za staklo sprečiti izbleđivanje?
- Može li zaštitna folija za staklo smanjiti potrošnju energije i tako smanjiti troškove?
- Mogu li sam/a ugraditi foliju?
- Da li zaštitna folija smanjuje mogućnost lomljavine stakla?
- Šta znači "sušenje" i koliko vremena je potrebno za taj proces?
- Mogu li zameniti svoju postojeću prozorsku foliju drugom?
- Zašto je zaštitna folija za staklo bolji izbor od zatamnjenog stakla?
- Da li postoji garancija na foliju postavljenu na staklo?
• Šta je to zaštitna folija za staklo?
Folija za staklo je vrsta optički obrađene poliester površine za staklo, koja je obojena i/ili su u njenu površinu ugrađene metalne čestice kako bi se smanjio prenos sunčeve energije,
svetlosti i štetnog UV-zračenja kroz staklene površine, uz istovremeno smanjivanje odsjaja.
• Da li smem da zatamnim stakla na vozilu?
DA. Po novom Zakonu o saobraćaju (Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima) na vozilu je dozvoljeno naknadno zatamnjivanje stakala
folijom.
• Koji stepen zatamnjenja je dozvoljen?
Prema novom Zakonu o saobraćaju dozvoljeno zatamnjenje na prednjim staklima u ravni vozača je do 25%, tj. treba da propuštaju najmanje 75% vidljive svetlosti, dok je na zadnjem delu vozila
taj procenat bez ograničenja.
• Da li je dozvoljeno zatamnjivanje vetrobrana (šoferšajbne) svetlijom nijansom folije?
NE. Prema novom Zakonu o saobraćaju izričito je zabranjeno zatamnjivanje vetrobrana.
• Gde mogu da nađem član novog Zakona o saobraćaju koji reguliše zatamnjivanje stakala na vozilu?
Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima
Član 75.
Vetrobran i sva stakla na motornom ili priključnom vozilu, osim prednjeg vetrobrana na motocilku i mopedu s dva ili tri točka i bez kabine vozača, lakom četvorociklu bez kabine vozača i četvorociklu koji nema kabinu vozača, moraju biti homologovani i ugrađeni u skladu sa odredbama jednoobraznih tehničkih uslova. Vetrobrani moraju biti slojeviti – laminirani, odnosno ne smeju biti od kaljenog („TOUGHEND” ili „TEMPERED“) stakla ni kada se naknadno zamenjuju.
Vetrobran se ne sme naknadno zatamnjivati. Bočna stakla u ravni vozača mogu biti naknadno zatamnjena tako da ukupna vrednost prigušenja svetla ne prelazi 25%. Ostala stakla na vozilu osim vetrobranskog stakla mogu biti naknadno zatamnjena.
Stepen refleksije stakala na vozilu ne sme prelaziti 15% kako ne bi došlo do zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju.
Od odredaba drugog stava ovog člana mogu odstupati samo vozila sa posebnom dozvolom Ministarstva koje je nadležno za poslove saobraćaja.
Vetrobran i sva stakla na motornom ili priključnom vozilu, osim prednjeg vetrobrana na motocilku i mopedu s dva ili tri točka i bez kabine vozača, lakom četvorociklu bez kabine vozača i četvorociklu koji nema kabinu vozača, moraju biti homologovani i ugrađeni u skladu sa odredbama jednoobraznih tehničkih uslova. Vetrobrani moraju biti slojeviti – laminirani, odnosno ne smeju biti od kaljenog („TOUGHEND” ili „TEMPERED“) stakla ni kada se naknadno zamenjuju.
Vetrobran se ne sme naknadno zatamnjivati. Bočna stakla u ravni vozača mogu biti naknadno zatamnjena tako da ukupna vrednost prigušenja svetla ne prelazi 25%. Ostala stakla na vozilu osim vetrobranskog stakla mogu biti naknadno zatamnjena.
Stepen refleksije stakala na vozilu ne sme prelaziti 15% kako ne bi došlo do zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju.
Od odredaba drugog stava ovog člana mogu odstupati samo vozila sa posebnom dozvolom Ministarstva koje je nadležno za poslove saobraćaja.
• Gde mogu naći i uraditi detalje na autu karbon (carbon) look folijom?
Ovu foliju možete naći kod nas u nekoliko nijansi i istom uraditi detalje na Vašem vozilu. Karbon (carbon) look folija nema glatku površinu,
već je folija reljefnog oblika, tj. takozvanog 3D oblika.
• Da li može karbon (carbon) look folija da se lepi samo u unutrašnjosti vozila
ili postoji karbon (carbon) look folija i za spoljašnjost automobila?
Ista karbon (carbon) look folija se može koristiti kako za enterijer tako i za eksterijer Vašeg vozila i vrlo su postojane pri svim vremenskim uslovima.
• Koje su prednosti zatamnjenih stakala?
Prigušuju jaku sunčevu svetlost i smanjuju toplotu u autu, što omogućuje pregledniju i jasniju vožnju i umanjuje potrebu za korišćenjem klima uređaja u automobilu.
Filtriraju štetno sunčevo zračenje čak do 99,9%, zbog čega se znatno smanjuje verovatnoća nastanka oboljenja usled UV-zračenja.
Staklo će postati bezbedno i jako. Postavljanjem sigurnosnih folija na unutrašnju stranu stakla, povećava se čvrstoća stakla, a to omogućava da se i razbijena stakla zadrže na svojim mestima. Time se, u slučaju saobraćajnih nezgoda, smanjuje opasnost od telesnih povreda nastalih rasipanjem sitnih komada stakla.
Prozori postaju dopadljiviji. Obojenim folijama koje odbijaju svetlost, u prosečnoj meri ili u potpunosti, ulepšaće se izgled automobila.
Pruža se zaštita od znatiželjnih očiju. Neprovidnim, odnosno folijama koje odbijaju dnevnu svetlost, postavljenim na unutrašnju stranu postojećih prozorskih stakala, obezbeđuje se zaštita od znatiželjnih pogleda.
Pruža se zaštita od bleđenja. Usled direktnog, jarkog sunčanog sjaja, izbleđuju se mnogi materijali. Pomoću folija za smanjenje bledjenja koje se postavljaju na unutrašnju stranu stakla 99,9% se prigušuje štetno ultravioletno zračenje, a da se svetlost i dalje propušta.
Filtriraju štetno sunčevo zračenje čak do 99,9%, zbog čega se znatno smanjuje verovatnoća nastanka oboljenja usled UV-zračenja.
Staklo će postati bezbedno i jako. Postavljanjem sigurnosnih folija na unutrašnju stranu stakla, povećava se čvrstoća stakla, a to omogućava da se i razbijena stakla zadrže na svojim mestima. Time se, u slučaju saobraćajnih nezgoda, smanjuje opasnost od telesnih povreda nastalih rasipanjem sitnih komada stakla.
Prozori postaju dopadljiviji. Obojenim folijama koje odbijaju svetlost, u prosečnoj meri ili u potpunosti, ulepšaće se izgled automobila.
Pruža se zaštita od znatiželjnih očiju. Neprovidnim, odnosno folijama koje odbijaju dnevnu svetlost, postavljenim na unutrašnju stranu postojećih prozorskih stakala, obezbeđuje se zaštita od znatiželjnih pogleda.
Pruža se zaštita od bleđenja. Usled direktnog, jarkog sunčanog sjaja, izbleđuju se mnogi materijali. Pomoću folija za smanjenje bledjenja koje se postavljaju na unutrašnju stranu stakla 99,9% se prigušuje štetno ultravioletno zračenje, a da se svetlost i dalje propušta.
• Da li može karbon (carbon) look folija da se lepi samo u unutrašnjosti vozila
ili postoji karbon (carbon) look folija i za spoljašnjost automobila?
Ista karbon (carbon) look folija se može koristiti kako za enterijer tako i za eksterijer Vašeg vozila i vrlo su postojane pri svim vremenskim uslovima.
• Koliko traje ugradnja folije na vozilo?
Ugradnja folija na svim staklima, sem prednjeg vetrobranskog stakla, traje 2-5 sati, u zavisnosti od tipa vozila. Nakon ugradnje i detaljne provere stakala, pozivamo vlasnika da preuzme vozilo.
• Kakva je procedura sa staklima posle ugradnje folije i kakvo je njeno održavanje?
Nakon procesa "sušenja" zaštitna folija neće zahtevati nikakvu posebnu negu. Po ugrađivanju folije na vozilo, prozori se ne smeju otvarati dva dana. Stakla sa unutrašnje strane
(gde se i nalaze postavljene folije) ne smeju se prati jakim abrazivnim sredstvima koja nisu predviđena za pranje stakala. Čišćenje prozorske folije se može sigurno obaviti uz
pomoć blage sapunice i vode, mekom krpom ili mekim papirnatim ubrusom. Uvek koristite čistu krpu. Sve vrste folija sadrže u sebi zaštitu od ogrebotina, tako da je održavanje slicno
kao i kod stakala bez postavljene folije.
• Eventualna reklamacija?
Parasole servis u potpunosti snosi odgovornost i trošak za: pogrešno postavljene folije, greške pri ugradnji, folije koje su ugrađene tako da ne zadovoljavaju standarde ugradnje,
kao i eventualno nastale štete na vozilu, a usled greške, nepažnjom ili krivicom Parasole servisa. U slučaju da vlasnik vozila nije zadovoljan izgledom automobila, nijansom i/ili modelom
folije i slično, za koju se sam odlučio, Parasole servis ne može snositi odgovornost. Možemo zameniti nijansu ili ukloniti folije i vratiti stakla u prvobitno stanje o trošku vlasnika
vozila. Parasole servis želi da u potpunosti ispuni očekivanja vlasnika vozila i da maksimumom svojih sposobnosti izađe u susret svim željama i zahtevima.
• Može li zaštitna folija za staklo sprečiti izbleđivanje?
Zaštitne prozorske folije izrađene su od ultraljubičasto stabilisanog obojenog poliestera koji blokira i do 99,9% ultraljubičastog zračenja koje je štetno za ljude i oštećuje
tkaninu i nameštaj. Međutim, ultraljubičasto zračenje je samo jedan od uzročnika koji doprinose izbleđivanju. Procenjuje se da je ultraljubičasto zračenje odgovorno za, otprilike,
40 do 60% oštećenja gubljenja boje. Sunčeva toplota i svetlosna energija takođe doprinose izbeljivanju, kao i vlažnost, nepravilno održavanje i loš kvalitet boja za tkanine.
Budući da su posledice različite za različite vrste folija, sprečavanje izbleđivanja takođe će zavisiti o vrsti i kvalitetu odabrane folije, pa tako kvalitetu proizvoda koji treba biti
zaštićen i njegove okoline.
• Može li zaštitna folija za staklo smanjiti potrošnju energije i tako smanjiti troškove?
Kada je postavljena, zaštitna folija utiče na smanjenje količine toplotne energije koja prolazi kroz staklene površine. To osigurava nižu temperaturu u prostoriji ili unutrašnjosti
automobila što za posledicu ima manju potrošnju energije za hlađenje prostora i ugodnije okruženje. U zimskim uslovima, zaštitna folija smanjuje gubitak toplotne energije koja prolazi
kroz staklo. Stvarni opseg uštede zavisiće od odabrane folije kao i od geografskog položaja objekta.
• Mogu li sam/a ugraditi foliju?
Zaštitne folije dizajnirane su isključivo za profesionalnu ugradnju i prodaju se samo putem ovlašćenih distributera i instalatera. Osnovna namena postojanja mreže ovlašćenih distributera
i instalatera je osiguranje uslova za odgovarajuće (pravilno) postavljanje zaštitnih folija. Garancija za zamenu ili uklanjanje folije vredi isključivo pod uslovom da je početna instalacija
izvedena od strane ovlašćenog instalatera.
• Da li zaštitna folija smanjuje mogućnost lomljavine stakla?
Standardna zaštitna folija za staklo, u slučaju loma stakla zadržava krhotine razbijenog stakla u jednom komadu. Međutim, folija ne ojačava staklo u tolikoj meri da može sprečiti razbijanje
stakla ili smanjititi mogućnost lomljavine, osim sigurnosnih folija koje postoje sa određenim stepenima zatamnjenja.
• Šta znači "sušenje" i koliko vremena je potrebno za taj proces?
Svi instalateri folija za staklo koriste poseban rastvor tokom instalacije. Uobičajeno je da se manja količina tog rastvora zadržava između folije i stakla što zahteva određeno vreme da bi
se rastvor sasušio i nestao. Vreme „sušenja“ je neophodan period za vreme kojeg će folija potpuno prionuti uz staklo. Koliko vremena je potrebno zavisi od više činilaca kao što su vrsta
folije i klimatski uslovi tokom i nakon postavljanja folije.
• Mogu li zameniti svoju postojeću prozorsku foliju drugom?
Najveća prednost prozorske folije jeste što ju je moguće skinuti ili zameniti kad god to poželite.
• Zašto je zaštitna folija za staklo bolji izbor od zatamnjenog stakla?
Zaštitne folije za staklo pružaju brojne pogodnosti uključujući odbijanje sunčeve toplote i ultraljubičastog zračenja, a mogu se lako postaviti na sve postojeće staklene površine što je
finansijski daleko povoljnije od zamene stakla osenčenim staklima. Dodatno, one štite korisnike prostora (putnike u vozilu) od letećih krhotina u slučajevima lomljavine stakla.
• Da li postoji garancija na foliju postavljenu na staklo?
Garancija za zatamnjena stakla je 5 godina uz pravilno održavanje.